طراحی و اجرای استراکچر فلزی
طراحی و اجرای استراکچر فلزی
ژانویه 3, 2019
شیر فلکه و کاربرد آن ها در لوله کشی صنعتی
سپتامبر 23, 2019
Show all
انواع استراکچر و سازه های فلزی

انواع استراکچر و سازه های فلزی

انواع استراکچر و سازه های فلزی

 

انواع استراکچر و سازه های فلزی

استراکچر و سازه های فلزی در برابر زلزله دارای عملکرد بهتری هستند که بتوانند ضمن حفظ پایداری و انسجام کلی خود انرژی ناشی از زلزله را تا حد امکان جذب و مستهلک نمایند. با توجه به منحنی نیرو- تغییر مکان سازه ها هر چه استراکچر و سازه های فلزی شکل پذیرتر باشد انرژی بیشتری را هنگام زلزله جذب کرده و رفتار مطلوبتری دارد. فولاد نرمه به علت طبیعت شکل پذیر از این نظر ماده مناسبی می باشد و می تواند میزان زیادی انرژی جذب کند .

انواع استراکچر و سازه های فلزی از لحاظ شکل ساختار:

سازه‌های قاب بندی شده: که مجموعه‌ای از اعضای محوری، خمشی و یا محوری خمشی اند.

سازه‌های پوسته‌ای: منابع نگهداری مایعات و گازها که نیروی محوری حاکم است.

سازه‌های معلق: که در آن نیروی کششی حاکم است.

انواع استراکچر و سازه های فلزی

معمولاً در کارهای عمرانی منظور از سازه‌های فولادی، سازه‌های قاب بندی شده است. نقش قاب در ساختمان انتقال بارهای مرده، زنده و زلزله و بار برف از سازه به پی می‌باشد و پایداری کلی سازه راحفظ می‌کند.

سازنده انواع استراکچر و سازه های فلزی

سازنده استراکچر و سازه های فلزی برای ساخت سازه‌های ساختمانی بیشتر از پروفیل‌های نورد شده استفاده می کند و در صورتی که ابعاد طراحی شده مقادیر دیگری باشد می‌توان با استفاده از ورق‌های موجود در بازار پروفیل مربوطه را تهیه کرد.

استراکچر و سازه های فلزی جوشی

جوشکاری فرایندی است که در آن دو قطعه فلز بوسیله حرارت به یکدیگر جوش می خورند تا یک اتصال بوجود آید. جوشها برای ساخت استراکچر و سازه های فلزی، جهت انتقال نیرو بین اعضای سازه و همچنین برای انتقال دادن تنشهای محاسباتی از یک قسمت عضو ساخته شده به قسمتهای دیگر به کار می روند. قوانین و ضوابط جوشکاری در ساختمان سازی بوسیله انجمن امریکایی جوشکاری ” AWS ” به صورت مدون گردآوری شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.